Kurumsal Kimlik Tasarımı

Kurumsal kimlik tasarımı, firma ya da şirketlerin sahip olması gereken bir öğedir. Şirketinizin duruşunu temsil etmek için gerekli hususlardan bir tanesi olan kurumsal kimlik, profesyonel olduğunuza dair önemli bir kanıt olmaktadır. Logonuz ve marka tasarımınız, şirketiniz hakkında elde edilecek ilk izlenim niteliği taşımaktadır. Logo ve marka tasarımınız baz alınarak pek çok detay şekillenmektedir.

Kurumsal kimlik tasarımı, logonun yanı sıra pek çok detay içermektedir. Müşterileriniz, çalışanlarınız ve ürünlerinizi tedarik ettiğiniz yerler için önemli bir rol oynayan kurumsal kimliğiniz, kısa bir tabirle kurumunuzun dıştan nasıl göründüğü hakkında insanlara bilgi veren ilk detaydır.

Kurumsal Kimlik Tasarımı İçin Yapılan Çalışmalar Nelerdir?

Sektörden sektöre değişiklik gösterebilecek kurumsal kimlik tasarımı, aşağıda belirtilen genel aşamalardan geçerek oluşturulmaktadır. Bu aşamalar sayesinde işletmeniz, sektörde söz sahibi olan firmalar arasında yer alacaktır.

Marka Adı

Markanızın adı, işletmenizin amacı, profesyonelliği, hizmet verdiği sektör gibi pek çok detay hakkında ilk izlenim yaratacak hususlardan bir tanesidir. Bu nedenle üzerinde iyice düşünülmesi gereken bir konudur.

Logo Tasarımı

Marka adınızı belirledikten sonra, firmanız için ilk görsel oluşumu olan logonuzun tasarımı yapılması gerekmektedir. Logo çalışması sayesinde akılda kalıcılığınızı arttırabilir ve tercih edilme sebebi olabilirsiniz.

Yazı Tipi Seçimi

Markanızda kullanacağınız font tipi kurumsal kimlik asarımı için gereken hususlardan bir tanesidir. Bu husus her türlü sektörde hizmet veren işletmeler için önemlidir.

Sloganın Belirlenmesi

Sloganınız, şirketiniz için en önemli adımlardan biridir. Zira slogan ile birlikte, insanların ilgisini çeker ve tercih edilme sebebi olabilirsiniz. Sloganınız, şirketinizin vizyon ve misyonu hakkında potansiyel müşterilerinize bilgi verecektir.

Kartvizit Oluşturma

Logonuz, sloganınız, iletişim bilgileriniz, marka isminiz bu kartvizitlerde yer alacaktır. Uzun zamandır kullanılmakta olan bu yöntem, hala etkililiğini korumaktadır.

Dosya - Ambalaj - Kutu - Zarf Tasarımı

Hem şirket içinde hem de şirket dışında kullanılacak bu öğeler, firmanızın insanların aklında kalmasını sağlayacak ve ürünlerin kaliteli olması ile bağlantılı olarak güvenilir bir imaj çizmenize yardımcı olacaktır.

Sosyal Medya - Web Sitesi

Sosyal medya, firmanızı daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlayacağınız bir reklam aracıdır. Web adresiniz ise, şirketinizin dijital ortama taşınmış bir versiyonu olmaktadır. Bu nedenle sosyal medya ve web sitesi en önemli kurumsal kimlik öğeleri arasında yer almaktadır.

Reklam - Tabela Tasarımı

Firmanızın reklamı için kullanacağınız afişler, billboard reklamları, bayraklar, flamalar, araç ve bina kaplamaları, tanınırlığınızı arttırmanız için gerekli bir husustur. Zira pek çok yerde sizin logonuzu gören bireyler, sektörünüzde bire hizmete ihtiyaç duydukları zaman sizi tercih etmeye eğilimli olacaktır.

Promosyon Ürünlerin Tasarımları

Şirketinizi ya da firmanızı ziyaret eden, sizinle çalışan bireylere dağıtılmakta olan not kağıtları, defter ve kalemler, takvimler, ajandalar daha fazla tercih edilmeniz için bir sebep olacaktır. Promosyon olarak dağıttığınız bu ürünlerin dış yüzeyinde markanızla alakalı bilgilerin yer alması oldukça önemlidir.

Kurumsal Kimlik Tasarımı Neden Önemlidir?

Kurumsal kimlik tasarımı, pek çok farklı sektörde kullanılabilecek, en etkili tanıtım araçlarından biridir. Hem çalışanlarınız hem de müşterilerinizin vizyon ve misyonunuzu anlamasında yardımcı olacak kurumsal kimliğiniz, ilk izlenim algısında olumlu tepkiler almanıza yardımcı olacaktır. Aşağıda yer alan örnekte, yemek sektöründe hizmet veren bir işletmenin kurumsal kimlik tasarımı sayesinde nasıl daha etkili hizmet verebileceğini öğrenebilirsiniz.

Yemek firması çalışanları tek tip ve logo barındıran bir kıyafet ile çalışıyor, marka ismine yer veren promosyon ürünlerini kullanıyor, masa üzerinde bulunan peçeteliğin üzerinde yer alan logo gibi detaylar, müşterilerin bilinç altında yer ederek, bir sonraki yemek için tekrar aynı yemek şirketini tercih etmelerini sağlayacaktır.

Birçok öğe bir araya gelerek kurumsal kimlik tasarımı içeriğini oluşturmaktadır. Sektörler arasında bazı öğelerde farklılık gözlemlense de, genel olarak markanızı duyurmak ve ilk izlenim yaratmak için kullanmanız gereken en etkili yöntemlerden bir tanesidir.

Siz de firmanız için bir kurumsal kimlik tasarımı yaptırmak istiyorsanız, dijital alanda profesyonel olan firmamız ile iletişime geçebilirsiniz. NLPİ ekibimiz, size hızlı geri dönüşler yaparak tüm istek ve ihtiyaçlarınızı önemseyerek, istediğiniz dijital çalışmaların tümünü gerçekleştirecektir. Bu sayede firmanız gözle görülür bir tanınırlık seviyesine erişecektir.