Opencart Optimizasyon

Opencart, e-ticarette yaygın şekilde kullanılan bir açık kod sistemidir. Opencart optimizasyon ise, web sitenizi daha da gelişkin hale getirmek adına, her ziyaretçiyi birer müşteriye çevirme potansiyeli için gereklidir. Herkes türlü siteleri, pazaryerlerini gezmekte karşılaştırma yapmakta, her şeyi kolay yoldan halletmek istemekte, bu yönde de parasını da hemen ortaya dökmek istememektedir.

Çoğunluğu kararsız olan bu müşterilerin alım güçleri olsa dahi, onları ziyaretçi kıvamından çıkarıp, profesyonel platforma çekerek, ücret ödeyerek hizmet alacakları bir yere çekmek önemlidir. Optimizasyon, bu beklentiyi gerçekleştirmek bağlamında, büyük bir iş kolu da yaratmaktadır. Ziyaretçilerin hizmet satın almaları, sizin de emeğinizin karşılığını fazlasıyla almanıza neden olacaktır.

Bu anlamda, dijital mecraları sürekli takip eden profesyonel ekibimiz, sizlere sıkıştığınız noktalarda teknik ve içerik desteği sağlayarak, çevrenizi, hedeflerinizi ve markanızı geliştirmenize de katkı sağlayacaktır.

E-Ticaret Optimizasyonu Nedir?

E-ticaret her geçen gün gitgide gelişen, adeta bir kartopu gibi büyüyen, internet alışverişinde de çığır açarak ilerleyen bir sistemdir. Çoğu insanın internette saatlerini harcadığı ve birçok sektörden yararlanarak, sanal alışveriş yaptığı düşünülürse, orada geniş bir kitle de hazır beklemektedir. İnsanlar özel ilgiyi, kaliteyi görmeyi, farkı hissetmeyi sevdiklerinden ötürü de, onların dikkati sağlamak bağlamında, rakiplerinizin arasından da sıyrılmanız adına, optimizasyonu da en üst seviyede tutmanız şarttır.

Optimizasyon kelime anlamı olarak, eniyileme şeklinde de geçmektedir. Bir matematik terimi olan optimizasyon, maksimum seviyelere ulaşmak için gösterilen fonksiyonel çabanın karşılığına tekabül etmektedir. Dolayısıyla, e-ticaret optimizasyonu da, satış grafiğinizin artması için yapılacak her türlü veri tabanı çalışmasının bütününe denilmektedir.

Bu yönde, e-ticarette optimizasyon sağlamak bağlamında, aşağıdaki başlıklara da dikkat etmeniz yerinde olacaktır:

  • Arama motorlarında ilk sıralarda yer almanız, ‘’Goggle, Yandex, Bing’’ gibi sistemlerin işleyişine uyum sağlamanız çok önemlidir. Hız, güncellemeler, yenilikler optimizasyona büyük katkı sağlamaktadır. 
  • Sitenizi tanımlayan anahtar sözcükler, ‘#’ –hashtag dediğimiz kimi yol gösterici etiketlemeler, varlığınızı ziyaretçilere hissettirmek bağlamında da önemlidir. 
  • Ürün detay bilgileri, bunları açıklarken içerik editörleriyle çalışmanız, profesyonel yazım teknikleri, düzgün Türkçe ile gelişen net ifadeler de, ziyaretçilerin dikkatini çekecektir. Amatör görünmekten ziyade, kaliteli işler yapmak her zaman artı bir değer elde etmenizi sağlayacaktır. 
  • Yaratıcı sunumlar, değişik satış teknikleri, promosyonlar, kampanyalar da farkınızı ortaya koyacak, rekabetin yüksek düzeyde geliştiği e-ticarette sizi bir adım öner çıkaracaktır. 
  • Mümkünse, profesyonel bir ekiple çalışmanız (fotoğraf, içerik/metin, sunum, reklam) sizi daima daha ileri noktaya emin adımlarla taşıyacaktır. 
  • Tıklanma oranlarınızın artması, görüntülenme sayısındaki ilerleme size olan ilgiyi de daha fazla tutacaktır. Profesyonel olmak adına, profesyonel taktiklerle ilerlemeniz, heyecana kapılmamanız, yenilikçi, bilgili, meraklı, kaliteli olmanız şarttır. Herkesin aynı şeyi defalarca yaptığı bir yere kendi imzanızı koymanız, sizi ürün satışında tırmanacağınız en üst noktaya taşıyacaktır.

OpenCart Optimizasyon Nasıl Yapılır?

Opencart optimizasyon için, sitenizle ilgili her türlü teknik ve içerik işleyişin kusursuz gelişmesi gerekir. Kendinize karşıdan baktığınızda, kaliteyi siz de anında fark etmelisiniz. Bu yönde, siteniz hızlı çalışmalıdır, asla teklememelidir. Zamana karşı yarıştığınız bir satış platformunda, başka bir platforma tercih edilmeniz an meselesidir. Müşteri kaçırmamak bağlamında, her şeyin sürekli tıkırında işlediği üst düzey bir yapılanmanın temellerini atmalısınız. Optimizasyon için birtakım kuralların yerine getirilmesi çok önem teşkil etmektedir. Bunları aşağıda madde madde sayabilmemiz mümkündür:

  • Defalarca MySQL yazılım uygulamasının ürün stoğunu saymak adına başınızı ağrıtmasını istemiyorsanız, ‘Kategori Ürün Sayısı’ kısmını hayır şeklinde işaretlemeniz yerinde olacaktır. 
  • Fotoğraf, resim çözünürlüğünün kalitesi her şeyi belirlemektedir. Çağımız öncelikle görselliğe hizmet ettiği ve internet de bu görsel hafızayla hareket ettiği için, bu konuya ayrıca özen göstermeniz gerekmektedir. Dolayısıyla, sitenize yüklediğiniz her fotoğraf ya da resim içeriği için html sistemine net şekilde bir tanıtım yapılması şarttır. 
  • Optimizasyonu yükseltmek için, sürekli suretle analiz ve değerlendirme yaptırmanız da gereklidir. Bizim de üstünde durduğumuz ve bu yönde uzman kadromuzla yardımınıza hazır şekilde beklediğimiz analiz alanında, ‘Google Analytics’ raporları gibi raporları tutmak, müşteri memnuniyetini tartmak, hedef kitleyi belirlemek gibi unsurlar da mühimdir. 
  • Sunucuların daha kuvvetli ve hızlı çalışması için, onun da optimizasyonunun yapılması gereklidir.