Restoran Menü Tasarımı

Müşterilerin bir restorana gittiğinde en çok dikkatini çeken menüler, bir işletmenin başarısını arttıracak hususlardan bir tanesi olmaktadır. Zira işletmenizi tercih eden bireyler, menüyü inceleyerek satın alacakları yiyecekleri seçmektedir. Restoran menü tasarımı doğru bir şekilde planlandığı zaman müşterilerinizin tercihlerini değiştirebilmeniz mümkün olmaktadır.

İşletmenize gelen müşteriler, yemeklerin kendisini görmeden önce menüyü görmektedir. Menüyü inceleyen müşterilerin daha fazla yemek sipariş etmesini sağlamak da tamamen menünün tasarımına bağlıdır. Başarılı pek çok işletmenin menüsünü inceler iseniz, menülerin oldukça ilgi çekici ve iştah kabartıcı olduğunu fark edebilirsiniz.  Zira restoran menü tasarımı, sadece fiyat ve yemek isimlerini içermekle kalmaz, işletmeler için etkili reklam araçlarından biridir.

Restoran Menü Tasarımı Nasıl Olmalıdır?

Müşterilerin siparişlerini ve işletmenin kazancını doğrudan etkileyen menüler, doğru dizayn edildiği zaman oldukça etkili bir reklam aracıdır. Aşağıda adım adım bir restoran menüsünün tasarımının nasıl olması gerektiği anlatılmaktadır.

Okuma Yönü

Menüler, müşteriler tarafından incelenirken, sağ tarafa dikkatli baktıkları düşünülerek her zaman pahalı ürünler sağ tarafta bulunan sayfalara yazılmaktadır. Ancak bu tamamen yanlıştır. Zira yapılan incelemelere göre müşteriler, menüleri incelemeye sol taraftan başlarlar.

Menü İçerik Sıralaması

Müşterilerin satın alma işlemini kolaylaştırmak adına menü içeriği sıralı bir şekilde olmalıdır. Örnek vermek gerekirse, ilk sıraya atıştırmalıkla ve salatalar konumlandırılmalı, en son sayfalarda ise tatlılar ve içecekler yer almalıdır. Aksi taktirde, müşteriler sipariş verecekleri ürünlerin bulunduğu sayfayı bulmakta zorlanabilir. Bu da, işletmenizin gelirini olumsuz etkileyebilecek faktörlerden bir tanesidir.

Para İşareti Kullanımı

Müşterilerin pek çoğu, bakacakları menü üzerinde bir fiyat ibaresi olmasını istemektedir. Ancak fiyat belirteceğiniz satırlarda para biriminin işaretini bulundurmak ( $, € gibi), müşterilerin para harcadıklarını hatırlamalarını sağlayacaktır. Bu nedenle para birim işaretleri kullanmak yerine, fiyat belirtirken yalnızca sayılardan yardım almalısınız.

Renklerin Gücünü Kullanın

Menünüzde yer alacak renkleri dikkatli seçmenizde büyük bir fayda vardır. Örneğin fast food restoran zincirleri en fazla sarı, turuncu ve kırmızı renkleri kullanır. Bunun sebebi ise bireylerin yeme isteğini arttırmalarıdır. Yeşil ve mavi renkler ise salata ve sağlıklı yiyecek bölümünde kullanabileceğiniz renkler arasındadır. Zira bu renkler, sağlıklı yemekleri tercih etme dürtüsünü ortaya çıkartmaktadır. Menünüzde mor, siyah ve pembe renklerinden kaçınmanız oldukça önemlidir. Çünkü bu renkler iştah kapatıcıdır. Menünüzde renkleri doğru bir şekilde kullanarak müşterilerin satın alacakları ürünleri bilinç altı algısı yaratarak siz belirleyebilir ve kazançlarınızı arttırabilirsiniz.

Görsel Kullanımı

Müşterilere sunduğunuz ürünlerin, profesyonel çekimlerinin menünüzde yer almasında fayda vardır. Ancak fazla görsel kullanmanız durumunda, müşterilerin kafası karışacak ve belki de yemek yemekten vazgeçeceklerdir.

Okunma Kolaylığı

Karmaşık yazı tipleri gibi okuma zorluğu yaratabilecek hususlardan ziyade, sade bir yazı tipi tercih ederek, müşterilerin tüm sayfaları gözden geçirmesine yardımcı olabilirsiniz. Ayrıca başlıkları "bold" karakterler ile belli ederseniz, fark edilmesi çok daha kolay olacaktır. Kafa karışıklığı yaratan menüler, müşterilerin tercihlerini olumsuz yönde etkileyecektir.

İllüstrasyon

Menüde fazla görsel kullanımın kötü bir fikir olabileceğini daha önce belirtmiştik. Ancak illüstrasyon kullanımının müşteriler üzerinde olumlu bir etki yarattığı inkar edilemez bir gerçektir. Özellikle yurt dışındaki işletmelerin menülerinde sıkça illüstrasyonlara yer verilerek müşteriler cezbedilmektedir.  Zira araştırmalar, bazı yemeklerin iştah kabartıcı görsellerinin kullanılması durumunda dikkat çekebileceği gibi, müşterilerin ağır bir yemek yeme fikrinden uzaklaştıracaktır. Zira, ağır yemekler genellikle en pahalı kategorilerdir.

Kutulandırma Yöntemi

Pek çok işletme, menülerinde kutucukları kullanarak kategorileri birbirinden ayırmaktadır. Kutulandırma kullanımı özellikle çok fazla kar getiren yemek grupları için kullanılmaktadır. Örneğin makarna ve pilav gibi kazancı yüksek olan ürün seçenekleri kutucuklar ile belirtilmektedir. Bu sayede bu ürünler göze çarparak, müşterilerin satın alma olasılıklarını yükseltmektedir.

Restoran menü tasarımı, oldukça meşakkatli ve zor bir işlemdir. Zira yukarıda da belirttiğimiz gibi, pek çok hususa dikkat edilmesi, müşterilerin tercihlerinin olumlu bir yönde etkilenmesi için büyük bir önem arz etmektedir. Siz de müşterilerinizin sipariş oranlarını yükseltmek için firmamızla iletişime geçebilirsiniz. NLPİ ekibimiz, işletmenizin menü ihtiyacını gidermenin yanı sıra kazancınızı olumlu etkileyecek olan hususlar doğrultusunda size bir menü tasarımı yapacaktır. Bu sayede dikkat çekici ve iştah kabartıcı bir menüye sahip olabilirsiniz.