Sosyal Medya Tasarımı

Sosyal medya tasarımı, özellikle işletmeler tarafından tercih edilmesi gereken bir husustur. Zira işletmelerin sosyal medya hesaplarının profesyonellik yönünden, kişisel hesaplardan ayrılması gerekmektedir. Profesyonel bir şekilde dizayn edilmiş sosyal medya hesapları, işletmelerin başarı oranını gözle görülür bir düzeyde arttırmakta ve alınacak verimi yükseltmektedir.

Sosyal medya tasarımı, bir işletmenin, büyük kitlelere ulaşabilmesi için en etkili reklam araçlarından bir tanesidir. Bu nedenle bu tasarımlarda profesyonel dokunuşlar oldukça önemlidir.  Zira, potansiyel müşteriler, işetmelerin sosyal medya hesaplarını ziyaret ettikleri zaman üst düzey bir hizmet alacaklarının sinyalini bu sayede almaktadır.

Sosyal Medya Tasarımının Getireceği Avantajlar Nelerdir?

Sosyal medya tasarımı, profesyonel bir şekilde oluşturulduğu zaman, pek çok olumlu etkiyi beraberinde getirmektedir. Kullanacağınız görseller, yazacağınız yazılar, içerikler gibi pek çok durum profesyonel olan bir ekip tarafından yapılır ise, potansiyel müşterileriniz, yüksek ihtimalle gerçek müşterileriniz olacaktır. Ancak kişisel bir sosyal medya formatında kullanılmakta olan sosyal medya hesaplarından herhangi bir verim beklemek doğru değildir. Aşağıda yer alan listede sosyal medya tasarımının sizlere getireceği olumlu etkiler sıralanmaktadır.

  • Sunmakta olduğunuz hizmetin, geniş kitlelere ulaşmasını sağlar
  • Profesyonel bir işletme olduğunuzun sinyallerini verir
  • Rakip firmalar arasında ön plana çıkmanızı sağlar
  • Kampanya, indirim ve fırsatlardan haberdar olacak kitleyi arttırır
  • Sektörde söz sahibi olan işletmelerden bir tanesi olduğunuzu gösterir
  • Sadece sunduğunuz ürünler için değil, her alanda profesyonel ve ilgili olduğunuzun bir göstergesidir

Profesyonel Sosyal Medya Tasarımı Nasıl Olmalıdır?

Profesyonel bir sosyal medya hesabının pek çok olumlu getirisi olduğunu daha önce belirtmiştik. Peki sosyal medya tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir?

Yazı Kullanımı

Sosyal medya üzerinden paylaşılacak olan gönderilerin, sade ve anlaşılır bir dil ile yazılmış olması oldukça önemli bir faktördür. Zira, gönderilerinizdeki yazıları okuyan her bireyin yazılanı tamamıyla anlaması, etkileşimin daha yüksek olmasını sağlayacaktır. Bunun yanı sıra yazıların çok uzun olması durumunda, okuyucuların büyük bir bölümü yazının tamamını okumayacak ve sizi tercih etmeyecektir.

Görsel Kullanımı

Sosyal medya tasarımı konusunda en önemli faktörlerden bir tanesi de görsel kullanımı olmaktadır. Yazılardan çok daha kolay bir etkileşim sağlayan görseller, profesyonel çekimler ile oluşturulmuş ve fotoğraf düzenleme programlarından faydalanmış olmalıdır. Normal bir telefon kamerası ile çekilen ve hiçbir oynama yapılmayan görsellerin, sosyal medya hesaplarında paylaşılması, hiç de profesyonel bir etki yaratmayacaktır.

Profil Fotoğrafı

Sosyal medya tasarımı için en gerekli olan hususlardan bir tanesi olan profil fotoğrafı, potansiyel müşterilerinizin sosyal medya platformlarında gezinirken sizi fark etmesi ve sayfanızı ziyaret edip etmeme kararı vermesi açısından büyük bir rol oynamaktadır. Örnek vermek gerekirse, profesyonel olmayan bir profil fotoğrafı olmayan bir sayfa iyi bir izlenip yaratmayacak ve tercih edilmeyecektir.

İçerik

Sosyal medya tasarımı yapılırken dikkat edilmesi gereken konulardan biri de içeriktir. Sektörünüz ile uygun olan içeriklerin paylaşılması, anlaşılması zor olan terim kullanımlarından kaçınılması, ancak bu hususlara dikkat edilirken oldukça etkili ve düzgün bir dil kullanılması gerekmektedir. Aksi taktirde, sektördeki değeriniz ve müşterilerinizin üzerinde etkiniz azalacaktır.

Renklerin Doğru Kullanımı

Sosyal medya tasarımı yapılırken renklerin kullanımı oldukça büyük bir önem arz etmektedir. Sosyal medya hesabınızı ziyaret edecek potansiyel müşterilerinize bütün bir çerçeve göstermeniz gerekmektedir. Yani gönderilerin birbiri arasında bir uyum içerisinde olması, profesyonel bir portre oluşturduğunuza dair büyük bir kanıt olacaktır.

Alıntı Kullanımı

Sektörünüz ile alakalı küçük alıntılar yaparak müşterilerinizi etkileyebilir ve tercih edilmenizi sağlayabilirsiniz. Alıntı kullanımı sayesinde profesyonel ve bilgili bir işletme olduğunuzun altını çizmiş olacaksınız.

Bilgi Aktarımı

Sadece firmanızın tanıtımı değil ara sıra yapacağınız bilgi aktarımlar ile ilgileri üzerinize toplayabilirsiniz. Bilgi aktarımı da sağlayan sosyal medya hesapları daha fazla etkileşim sağlamaktadır.

Siz de sosyal medya tasarımı yaparken profesyonellikten yana iseniz, NLPİ firmamız ile iletişim numaralarımızı kullanarak daha fazla bilgi alabilirsiniz. Dijital platformların uzman desteği olan firmamız, siz ve işletmenizin istek ve ihtiyaçları doğrultusunda, sizlere profesyonel bir sosyal medya platformu oluşturacaktır. Bu sayede müşteriler ile olan etkileşiminiz gözle görülür düzeyde artacak ve daha fazla talep gören bir işletme haline geleceksiniz.