Takipçi Hizmetleri

Takipçi, günümüzün iletişim sistemini belirleyen en önemli anahtar sözcüklerden biridir. Her alanın kendine has bir kitlesi, takipçi alanı olduğu gibi, genel anlamda bir takipçi kavramı da vardır. İnternet, takip, takipçi, iletişim demektir. Bu yönde, internet sitenizin yahut e-ticaret yaptığınız platformların takipçilerinin analizlerini yaptırmak yahut onlardan haberdar olmak, size büyük avantajlar sağlayacaktır.

Bu anlamda, uzman ekibimizin de çalışmalar yaptığı, profesyonel bir destek birimi de bulunduğu gibi, başvurmanız halinde size özel de bir takipçi analizi yapılması mümkündür. Hedef kitlenizi belirlemek, onların beğeni kodlarını çözmek ve takipçi sayınızı arttırmak için türlü yöntemler bulunmaktadır. Takipçi, izleyici, ilerisi için de potansiyel müşteri demektir.

Bu yüzden, takipçilerinizi iyi tanımanız, onların sayılarını arttırmanız her türlü yarar getirecektir. Bu yönde, reklam payınız da gelişme gösterecektir. Kimi sitelerin, satış platformlarının takipçi sayılarının büyümesi, onların reklam almaları bağlamında da ek gelir getirmektedir. Takipçi hızlı değişkenlerin olduğu bir alanda internete girdiği için, tek birinin bile dikkatini çekmek, yeni takipçileri çekecektir.

Takipçi Kimdir?

Takipçi, internette potansiyeli olan müşteri anlamına gelir. Çoğu takipçi, dikkatleri çekilmezse yahut ihtiyaçlarına cevap bulamazsa, başka bir alana hızlıca kayabilir, sıkılabilir. Bu sebeple, özellikle satış yapacak kişilerin ya da kurumların takipçi kitlelerini iyi analiz etmeleri gerekmektedir. Takipçi, sürekli yeniliğe, meraka, yaratıcı düşünceye ihtiyaç duyar.

Ona gündelik rutinlerle, alışılmış tekniklerle, onu şaşırtmadan ve etkilemeden bir şey satabilmeniz olası değildir. Bunun için de, kendinizi durmadan geliştirip, sağlam bir ekip kurarak yola devam etmeniz tavsiye edilir.

Nasıl Takip Edilebilirsiniz?

İnsanların, sitelerin, kurumların takip edilmeleri, satış pastasındaki grafiklerini de arttıracağı için, bu konu en hassas noktalardan birine işaret eder. Eğer, takipçi edinmek istiyorsanız, öncelikle hangi sektöre hizmet ettiğinizi net belirlemeniz gerekmektedir. Takipçi kitleniz kemikleştiği anda, yeni kitleleri de takibinize almak anlamında sürekli güncellemeler yapmanız gerekmektedir. Takipçi edinebilmeniz için aşağıdaki yöntemleri denemeniz yararınıza olacaktır:

  • İyi bir internet sitenizin bulunması, onun güncellenmesi önemlidir. İnternet sitenizdeki fotoğrafların çözünürlükleri yüksek olmalıdır. İçeriklerinde duru bir Türkçe ile güzel ifadeler kullanılmalıdır. 
  • Takipçi yorumları, onlardan gelen sorular, temenniler, istekler takip edilmeli ve mümkünse onlara anında yanıtlar verilmelidir. Ayrıca, internet adresinize gelen sorulara, bildirimlere de cevap vermeniz, ilgi görenlerin size bağlanmasını sağlayacaktır. 
  • Instagram, Facebook, Twitter, Tiktok, Whatsapp gibi birçok aplikasyonu kullanmanız ve bunları birbirine entegre etmeniz, her alandaki farklı ve hareketli kitleyi size bağlayacaktır. Ne kadar çok yerde var olursanız, o kadar tanınmanız, etiketlenmeniz ve bilinmeniz mümkün olmaktadır. 
  • Hangi alanda hizmet veriyorsanız, onunla ilgili anahtar sözcükler, hashtag başlıkları seçmeniz, içerik editörlerine sürekli yazılar yazdırmanız ve blog açıp, oraya da günlük veriler girmeniz alışkanlık yaratmanıza sebep olacaktır. 
  • Takipçilere görsel hafızaya dayalı veriler de sunsanız, onları tamamlayacak doğru kelimeleri de yazmanız şarttır. Takipçiyi etkilemek, görsel ve içerik bütünlüğü/ biçim ve öz üstünden gelişen bir sistemle mümkündür. Bu yüzden, cümleleri iyi seçmeniz, sloganlar yaratmanız, spot başlıklarla, alt başlıklarla konulara giriş yapmanız çok önemlidir. Karşınızdaki kişileri etkilemeniz, onları birer müşteriye çevirmeniz adına da gereklidir.

Takipçi Hizmetleri Nasıl Değerlendirilir?

Takipçi hizmetleri denildiğinde, bu alanda verilen çeşitli destekler kastedilmektedir. Bugün takipçi çok kaygan bir zeminde, ölçülmesi zor bir alanda hareket ettiği için, onun takibini de arkadan yapmak ayrıca önem arz etmektedir. Bu konuda kendini geliştirmiş uzmanlarımızın yer aldığı ekibimiz, sizlere dijital platformları takip anlamında her türlü hizmeti de vermektedir. Bununla birlikte, takipçi hizmetleri aşağıdaki başlıkları kapsayabilir:

 

  • Analiz

 Takipçi hizmetleri kapsamında değerlendirilen analiz, sitenize giriş çıkış değerlerini, tıklanma oranlarını ve tıklanan merkezleri sizlere göstermektedir. Genel anlamda takipçi hizmeti olduğu gibi, şahıs şahıs da gelişen bir hizmet alanı geliştirilmiştir. İstenilen kitle yahut kişiler üstünden gidilerek, kimi zaman onlara sponsorlu reklamlarla da ulaşılabilmektedir.

 

  • Değerlendirme 

Takipçilerin istatistiksel verilerini saptadıktan sonra, özel olarak onların yaptıkları geri dönüşlere, yorumlara bakılmaktadır. Her takipçinin ne istediği sorgulandığı gibi, genel takipçi kitlesi nelere ilgi duymaktadır, bunlar ne şekilde ilgi beklemektedirler, onların birçoğu değerlendirilir. Bu yönde de, geri dönüşler sağlanabilecek, cevapların yazılabileceği bir ara yüzey oluşturulur.

 

  • Hedef Koyma, Beklenti Yaratma 

Takipçi, sürekli hareketli bir insan olduğu için, onun varlığına uyumlanabilmek bağlamında, hedefler koyulabilir. Kısa vadede genel kitlenin elde tutulması hedeflenirken, geniş vadede yeni takipçilere ulaşmanın yolları için çözümler üretilebilir. Ayrıca, gizem, merak, ilgi çekme, heyecanlandırma gibi unsurlarla beklenti yaratarak, ürün satışı da yapılabilir.